Fizjoterapia Częstochowa

Fizjoterapia- Rehabilitacja medyczna, jest to dziedzina medycyny zajmująca się leczeniem zachowawczym. Fizjoterapia wykorzystuje zjawisko reaktywności organizmu na bodźce. Działy fizjoterapii to : kinezyterapia ( leczenie ruchem), fizykoterapia ( działania fizykalne), masaz, balneoterapia ( zabiegi wykorzystujące wodę). Osoby zajmujące się Fizjoterapią to Fizjoterapeuci. Aby uzyskac ten tytuł, osoba musi ukończyc 5 letnie studia na tym kierunku.

Początki Fizjoterapii sięgają już VI w. p. n. e. W ostatnich latach rozwój fizjoterapii jest bardzo dynamiczny. Powstaje dużo nowych metod leczniczych, badań naukowych oraz sprzętów. Fizjoterapeuci specjalizują się w dziedzinach takich jak : pediatria, neurologia lub ortopedia. Istnieją stowarzyszenia fizjoterapii: Polski Związek Fizjoterapii oraz Stowarzyszenie Fizjoterapia Polska. Jednak do tej pory fizjoterapia w Polsce nie jest uznawana jako zawód medyczny co naraża pacjentów. Pamiętajmy ze pojęcia "znachor", "kręglarz" nie ma nic wspólnego z Fizjoterapią. Są to praktyki mające swoje korzenie w nurcie tzw. medycyny ludowej. Kręgarstwo praktykowane jest na ogół przez osoby o znikomej lub żadnej wiedzy medycznej. Wiedza z zakresu kręgarstwa przekazywana jest najczęściej w formie sukcesji rodzinnych. Kręgarstwo często niesłusznie utożsamiane jest z chiropraktyką będącą jedną z uznanych metod terapii manualnej.

zespól