PST - terapia sygnałem pulsacyjnym

Terapia Sygnałem Pulsacyjnym - PST® jest nieinwazyjną metodą leczniczą, której najważniejszym zadaniem jest stymulowanie naturalnych procesów regeneracyjnych chrząstki i tkanki łącznej. Terapia ma działanie przeciwbólowe oraz regeneracyjne, dzięki czemu może być stosowana jako rozszerzenie lub uzupełnienie tradycyjnych metod leczenia w obszarze schorzeń układu mięśniowo-szkieletowego, zarówno o pochodzeniu zwyrodnieniowym, jak i urazowym.

Zastosowanie PST prowadzi do złagodzenia lub ustąpienia wielu dolegliwości oraz pozwala często na zmniejszenie dawek przyjmowanych leków, w tym także przeciwbólowych.

Terapia Sygnałem Pulsacyjnym (PST®) jest formą fizykoterapii wykorzystującą pole elektromagnetyczne niskiej częstotliwości, a zwłaszcza jego znamienną zdolność przenikania w całości przez ciało człowieka (przez wszystkie jego struktury) jako nośnik emitowanego sygnału. Fizyczne parametry terapii PST oparte są na potwierdzonych wynikach badań klinicznych i odpowiadają parametrom występującym w ludzkim organizmie.  PST polega na generowaniu fizjologicznych sygnałów, wspomagających lub przywracających fizjologiczne procesy syntezy.

Co leczy PST?

Najczęstsze wskazania lecznicze

Schorzenia zwyrodnieniowe

• artroza dużych stawów (np. artroza stawu kolanowego /gonartroza) i małych stawów (np. artroza stawów kręgosłupa / spondyloartroza)
  • tendopatie / entezopatie (dolegliwości bólowe ścięgien, przyczepów ścięgnistych np. epicondylitis lateralis humeri / zapalenie nadkłykcia bocznego / łokieć tenisisty)
  • dyskopatie (schorzenia krążka międzykręgowego, np. przepuklina krążka w odcinku lędźwiowym)
  • lumbalgie
  • chondromalacje

Uszkodzenia narządów ruchu w następstwie przebytych urazów (w tym sportowych)

• uszkodzenia więzadeł
  • uszkodzenia stawów - skokowego, kolanowego, barku
  • uszkodzenia łąkotek stawowych (np. stawu kolanowego)
  • urazy chrzęstno - kostne
  • złamania
  • zaburzenia gojenia złamań
  • pseudoartroza (staw rzekomy)

Rehabilitacja pooperacyjna
PST pozytywnie wpływa na przebieg leczenia oraz znacznie skraca okres rekonwalescencji.

Artropatie na podłożu zapalnym (PST nie leczy choroby podstawowej. Wskazaniem są ból i ograniczenia ruchowe w schorzeniach stawów o podłożu reumatoidalnym (zesztywniające zapalenia stawów kręgosłupa, przewlekłe zapalenia wielostawowe) i metabolicznym (dna moczanowa)

Deformacje aparatu ruchowego (dot. ból i ograniczenia funkcjonalne)

• kręgosłupa (np. skoliozy różnej etiologii)
  • stóp (np. paluch koślawy, stopa płaska, stopa szpotawa)

Chondromatoza błony maziowej

Osteochondrozy - jałowe martwice kości

• choroba Perthesa (martwica młodzieńcza głowy kości udowej)
  • oddzielająca martwica chrzęstno-kostna

Wtórne artrozy

Przeciwwskazania

W przypadku ciąży nie należy stosować terapii na okolicę kręgosłupa oraz jamy brzusznej

• W przypadku choroby nowotworowej terapię można zastosować po upływie 5 lat od momentu wyleczenia (indywidualne decyzje podejmuje lekarz)
  • Pacjenci z bakteryjnym zapaleniem stawów są wyłączeni z terapii PST do czasu wyleczenia

Przeciwwskazania dotyczą również wykonywania w trakcie terapii PST oraz w okresie 4-5 miesięcznej fazy odbudowy po przebytej terapii:

• dostawowych wstrzyknięć
  • manipulacji w okolicach stawów (zabiegi kręgarskie, osteopatia, czynności fizjoterapeutyczne np. terapia na stole wyciągowym)

Obecność w tkankach endoprotez, śrub i płyt do osteosyntezy nie jest przeciwwskazaniem dla terapii PST!

Współczesna medycyna stosuje implantowane protezy, śruby lub płytki do łączenia kości, które nie wywołują zakłóceń w terapii.